دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
آيت الله نظري در جمع مديران و كاركنان استانداري مازندران

خير دنيا و آخرت در خدمت به مردم است / استاندار شخصيت با عظمتي است

آيت الله نظري خادم الشريعه در جمع مديران و كاركنان استانداري مازندران گفت : خير دنيا و آخرت در خدمت به مردم است و خدمت به مردم افتخار بزرگي است .
به گزارش آوای خزر به نقل از پایگاه خبری استانداری مازندران،آیت الله نظری با تبريك سال نو و بهار طبيعت با اشاره به وجود تعامل ، تعادل و تكامل به عنوان سه اصل مهم در جامعه بشري گفت : همه بايد به سوي كمال حركت كنيم ولي متاسفانه امروز بشريت به جاي تكامل تنزل پيدا مي كند .آيت الله نظري افزود : همه بايد در هر جايي كه هستند و هر مسئوليتي كه دارند با قلم ، با درهم ، با علم ، با قدرت و با بيان بايد در خدمت دين باشند چرا كه دين در عالم براي تكميل بشر است .
وي با اشاره به اهميت نماز و نقش آن در تكامل گفت : انسان بايد در محيط تكامل قدم بردارد و وظيفه والدين است تا با دعوت فرزندان به اقامه نماز براي تكامل آنان گام بردارند .
آيت الله نظري ادامه داد : همه ما مديون مردميم تا خدمت كنيم هر كسي بايد به وظيفه خود به خوبي عمل كند اگر اينگونه شود دنيا دنياي خيرخواهي مي شود نه خودخواهي
وي با انتقاد از كساني كه تحمل نظر و سخنان ديگران را ندارند گفت : چرا اينقدر صبر ما كم است و تاب تحمل نظر و انتقاد ديگران را نداريم عكس العمل ما هم بايد در جهت خير باشد و همه وظيفه داريم به اسلام عمل كنيم .
وي استاندار مازندران را شخصيت با عظمتي خواند و گفت : استاندار شخصيت با عظمتي است و فرماندار شهرستان ، معاونين استاندار همه خوب خدمت مي كنند و من از مسئولين استان راضي هستم .
آيت الله نظري در پايان خواستار رسيدگي جدي به نيازمنديها و حاجات مردم توسط مسئولين شد و گفت :مسئولين قدر خود را بدانند و به مردم براي رضاي خدا خدمت كنند كه رسيدگي به كار مومنين و خدمتگزاري پاداش بزرگي دارد.

نظرات شما